Car weight, peso dell'auto

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Iko-kun
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Car weight, peso dell'auto

Messaggio da Iko-kun » dom 29 mag 2016, 13:22

Scrivo in inglese perchè di recente ARM è diventato internazionale :D , quindi, preferisco scrivere in inglese dato che i problemi tecnici possono interessare ed essere utili in una lingua accessibile a più persone possibili.

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I noticed that the stock cars have the weight value identical to the mass value of the body, but it ignores the wheel mass value.
In some tutorials is written that you must sum the wheel mass value as well, and it makes sense, but why the stock cars don't do this?
Most wheels have 0.15 of mass, but some cars (like Mouse if I remember well) have something like 0.45, and despite this the weight value of the car is still just the mass of the body.

Now, to be more accurate, I would like to sum all the wheels to the body, but I fear that my cars would result heavier than the stock car in the select screen, just because of the wheels.
What's the best thing to do?

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SpoilerMostra
OT - sto lentamente tornando sui miei vecchi progetti, ma ancora ci sono parecchi ostacoli. Al momento la cosa che mi urge di più è fare backup, visto che sono circa 2 anni e mezzo che ho accumulato file e cartelle sul desktop del mio portatile e non ho mai avuto tempo di backuppare, mettendo a rischio tutti i miei dati.
Facendo backup mi sono imbattuto in tutte le mie vecchie auto alle quali stavo modificando i parametri per aggiungere il peso e i parametri frontend calcolati utilizzando la modalità -dev di Re-Volt 1.2.
Tornerò attivo con le mie creazioni quando la situazione sarà più calma, al momento sto cercando un posto per il tirocinio e poi dovrò cominciare la tesi... non tornerò a lavorare su Re-Volt finchè non si sarà stabilizzata la mia situazione, che non vuol dire necessariamente dopo la laurea, magari una volta che avrò cominciato il tirocinio e che avrò trovato un professore con cui fare la tesi, riuscirò anche a trovare un pò di tempo da dedicare a Re-Volt (comunque ho finito tutti gli esami normali e già questo è un buon passo avanti).
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Lo Scassatore
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Re: Car weight, peso dell'auto

Messaggio da Lo Scassatore » lun 30 mag 2016, 1:22

Moved to international section... lol

let's start posting in english
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RAELiAN
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Re: Car weight, peso dell'auto

Messaggio da RAELiAN » lun 30 mag 2016, 11:25

Hi, i remember that the mass of the wheels increase stability in heavier cars... download Z-HRT for instance. I must use a very high value for all those tanks. I think that more weight wheels improve the flexibility in some way.
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Iko-kun
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Re: Car weight, peso dell'auto

Messaggio da Iko-kun » lun 30 mag 2016, 15:14

Didn't know that there was an international section XD
Anyway, I'm happy to start using this section since I noticed that this is the first thread in it :D I hope namy user from other international communities will start using this too.

Well, at the end I left it like in the stock cars, I left the weight value as just the mass value of the body.
It's wrong, I know, but in order to fix this problems, all stock cars should have been modified as well, or the value would be more accurate only for some cars.

Anyway, the frontend values are not that important.
It's not just my version of Re-Volt having this issue right?
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Re: Car weight, peso dell'auto

Messaggio da FBV-86 » lun 6 giu 2016, 0:20

Honesty I never noticed that over the years...well.
I think that was just an oversight from the game developers, but at the end of the day is definitely not game breaking or worth fixing in my opinion.
[progress 100] Progresso generale ANM [/progress]
Auto totali ( finalizzate / ufficiali ) : 757 / 757
Piste aggiuntive ( finalizzate / ufficiali ) : 67 / 71
Locandine Eventi ( finalizzate / ufficiali ) : 134 / 150
Medagliette Achievements ( finalizzate / ufficiali ) : 36 / 89

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